Lørdag 15 september hadde MECO i samarbeid med Møst fagdag på Gregers på Hamar, med fokus på merkevarebygging.
Rundt 50 deltagere var på plass for å høre på Patrick Ross fra MusicAlly som snakket om hva merkevarebygging er. Vi fikk også høre på Jarle Savio fra Longyear United som snakket om hvordan de mindre selskapene i det norske markedet jobber. Trine Jacobsen fra Little Big Sister, fortalte om suksess historien fra Karpe “Heisann Montebello” prosjektet og Live McKay fra Universal Music gav oss de heteste tipsene om hvordan de store selskapene jobber med merkevarebygging. Fagdagen ble rundet av med et foredrag av Andy Inglis, fra 5000 Management, som gav oss ett interessant blikk på hvordan bransjen kan påvirke en artist sin mentale helse.
I mellom alle de spennende foredragene ble det servert god lunsj, og Jarle Savio og Pernille Dragsten Holden, fra Longyear United snakket litt om deres workshops som skulle bli holdt på Elverum 4 oktober. Her skulle man gå enda mer i dybden på hvordan man kan jobbe med merkevarebygging. Med fokus på annonsering samt strategi og planlegging.
Takk til alle som kom på denne spennende fagdagen!