Torsdag 4 oktober ble det arrangert workshop hos Kulturkollektivet på Elverum i samarbeid med MECO og Møst.
Kvelden ble delt inn i to workshops, ett med Jarle Savio og ett med Pernille Dragsten Holden, begge fra Longyear United.
Jarle holdt en kreativt workshop som gikk i dybden på merkevarebygging og planlegging. Her tok Jarle utgangspunkt i deltagernes prosjekt og deres utfordringer og idemyldret rundt historiefortelling, visuell profil, og pitch. Deltagerne bestod av både artister og plateselskaper og de ble delt opp i grupper og måtte delta aktivt i workshopen med ideer og forslag til historiefortelling og pitching.
Pernille hadde en workshop om hvordan best utnytte et annonsebudsjettet, med fokus på Google Ads og YouTube Pre Rolls. Her måtte alle deltagere ha med egen laptop og målet var at man skulle kunne gå hjem med en testkampanje i sekken. De gikk gjennom hvordan man setter opp en search og en display kampanje i Google, hvordan man kan være synlig på de ulike plattformene og hvordan man skal tenke når man setter opp målgrupper for kampanjen sin.
I løpet av en spennende kveld med mye info, tips og triks ble det også servert drikke og pizza i de hyggelig lokalene til Kulturkollektivet på Elverum.
Takk til alle deltagerne som møtte opp og som bidro til kreative workshops!